Putovanja

Kuća u jezeru

Ovo je Kuća U jezeru. Ne radi se o zabuni u naslovu. Fotografije su stare ali se uvijek lijepo prisjetiti ovog mjesta, barem zbog onog vizualnog. Kuća u jezeru je naime mali obiteljski hotelčić na Nežiderskom odnosno Neusiedlersee, kako bi ga zvali austrijanci. Madžarima se ovo jezero zove Fertö što znači isto što i močvara. Vrlo točan opis većeg dijela ovog ogromnog jezera koje se većim proteže kroz austrijsku pokrajinu Burgenland odnosno Gradišće (onoj istoj gdje živi puno Gradišćanskih Hrvata).

Tog toplog ali tmurnog ljetnog dana smo za proslavu mog rođendana odlučili autom obići cijelo jezero i otići do ovog poprilično razvikanog mjesta. Obično se do njega dolazi jedrilicom ali mi smo odlučili osjetiti i pomalo Madžarske te vidjeti kako izgleda njihov, manji dio jezera. Sve je to danas Schengen pa se granice prelaze bez ikakvih kontrola. U Fertöd-u (Močvar-gradu) smo kupili par turističkih gluposti tipa vijenac paprike i feferona (koji mi sad visi na retrovizoru u autu), košarica za bebu i zeku od malene i slično.

Nastavili smo kroz nepregledne vinograde dalje, divili se pogledu na jezero i preko kilometar debeli pojas šaša i konačno došli na cilj u mjesto Fertörakos. Kuća u jezeru iliti Haus im See je eto mužu pala na pamet kao lokacija rođendanskog ručka. Uglavnom sam htjela stavit samo slike kuće u jezeru jer je mjesto fantastično. Nevjerojatna lokacija, kuća na kraju mola koji spaja niz sličnih kuća ‘u jezeru’.

Kuća, sobe, lokacija, terasa s pristaništem za vlastite brodove u kojima se smije prenoćiti, chilati na udobnim sofama i jastucima…sve baš super! Nedavno su izabrani i na listu 101 najboljih svjetskih hotela i to na visoko 50 mjesto.

Sve je zvučalo obećavajuće a kad se zna da to drži kći jedne gastronomske dinastije, čiji muž ima jednu Michelinovu zvjezdicu…e onda se očekuje i dobra hrana. Bila sam užasno gladna, baš jako gladna a djeca isto. Otvorili smo jelovnik i da se nije razvedrilo i sve postalo još ljepše, vjerojatno bismo bili ustali i otišli. Jelovnik je bio nikakav. Dva priloga (salata i neki kus kus) te još neke hladne hrane. I roštilj. Neke kobasice. Razočarenje. Ne, nisu trebali imati paprenu madžarsku hranu (iako se ja nikako ne bih bunila) ali ovo je bilo ispod svakog nivoa. Konobar i konobarica madžari, otužnih faca (ajd dobro, to su naučili u komunizmu), pomalo otresiti poput naših. Cijene? Prepaprene. Ali dobro, slavlje je pa smo uspjeli jedvice nešto naručiti.

Preporučam li ovo mjesto? Da, apsolutno je must-see, mora se vidjeti jer je lijepo. Ali dođite siti i u zalazak sunca popijte koji koktel. Vinska karta je također odlična, ogromna.

Vlasnici austrijanci sami preporučaju dolazak s austrijske strane brodom, što je razumljivo obzirom da su većina gostiju esterajheri. A mi smo autom neglamurozno i neelegantno vozili kroz cestu punu rupetina punih vode nakon kiše koja je tek prestala padati, sparkirali na parkiralištu gdje su djeca čizmicama odmah uskočila (nakon našeg NE) u jednu takvu lokvetinu (i za svaki slucaj u istu tu na povratku u auto a kako bi auto bio što blatniji :D), te hoduckali po molu kojih 500 metara, tražeći tu kuću koja izranja iz jezera.

Divili smo se ostalim kućama u jezeru koje nisu bile obojane u morsko plavo-bijelo kao ova, nego u originalne boje tipičnih kuća na jezeru, uključujuci i slamnati krov. Na nekima piše da pripadaju velikim firmama poput Madžarske pošte ili šećerane a koje su očito za vrijeme komunizma bile ljetovališta za “funkcijonere”. Neke se danas može unajmiti a jedna je čak dio velikog svjetskog hotelskog lanca luksuznih hotela. Kvadratura im je poprilicno velika.

Do austrijske granice smo se provezli cestom koja ljeti služi uglavnom kao biciklistička, izašli u mjesto St. Margarethen gdje je i veliki obiteljski park u koji s djecom svraćamo svakog ljeta. Potom smo prošli pokraj bivšeg Rimskog kamenoloma u kojem se ljeti održavaju koncerti i operne izvedbe te svratili u preslatki gradić Rust i uz jezero pojeli nešto sladoledne torte, onako da simbolički zaokružimo ovaj rođendanski izlet. Nakon svega smo se ugodno vozikali uz jezero, divili zalasku sunca i prelijepom pogledu na jezero. Sve u svemu divan izletic jer je meni uvijek bitno da se malo putuje pa makar i do susjednog sela ako ga jos ne poznam.

I za kraj jedna prigodna simpatična pjesmica, Haus am See (Kuća na jezeru)

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=Hescpd2gLdg&fs=1&hl=de_DE]

Moglo bi Vas zanimati

8 komentara

Miloš
    04/03/2013 u 21:39

Prelepo mesto! Kako tek izgleda uživo. 🙂

05/03/2013 u 16:02

i uzivo je prekrasno! i unutarnje uredjenje je stvarno na visini :).
      u svakom slucaju je lijepo barem jednom posjetiti.

Olivera
    04/03/2013 u 21:49

Veoma slikovito opisano i poučno, jer sam saznala npr. kako se na ovim prostorima, južno od Austrije, zove Burgenland i naravno kako se takođe zove Neusiedlersee. Slike su prelepe.

05/03/2013 u 16:03

hvala ti Olivera 🙂

ave dulcis
    05/03/2013 u 09:45

izgleda vrlo bajkovito,
    šteta što i jelovnik nije takav

05/03/2013 u 16:02

bas velika steta! meni je to bilo bas ogromno razocarenje jer sam previse ocekivala.
      ali oni su ocito imali neku svoju ideju kako da zarade a mozda madzari ne dozvoljavaju neko veliko kuhanje jer je cijela kuca od drveta. sigurnost prije svega :).
      a vjerojatno je tesko imati prvoklasnog kuhara na takvoj lokaciji kad ti broj gostiju ovisi o vremenskim prilikama. no mogli su ici na malo raznovrsniji rostilj ili malo bolji izbor hladnih jela. ali visoka cijena i losa hrana i konobari kojima se bas neda raditi….to je kombinacija zbog koje se tamo ne ide tako cesto ili se ode samo na pice.

Kelava
    18/05/2013 u 14:08

Dobar dan jedno pitanje imate i kuce na jezeru gdje samo jedna obitelj moze na odmor ili samo taj Hotel?
    Pozdrav Ankica!

19/05/2013 u 08:49

Ankica hvala na pitanju. Na cijelom Neusiedlersee ima jako puno kuca i sve ovisi o vasim zeljama i mogucnostima. Slobodno mi posaljite mail na mare.kuha@gmail.com i ako mogu cu rado pomoci savjetom 🙂

Komentiraj

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.