Putovanja

Berlin

berlin blog_3296

Da me jedna čitateljica nije pitala hoću li pisati o Berlinu, vjerojatno ne bi niti došlo do ovog posta. Ne znam jel razlog u tome što mi je njemačka kuhinja (a i kultura i jezik) dobro poznata i stoga ne previše uzbudljiva ili jer je grad toliko ogroman da se ne stigne obići sve što bi se željelo i napraviti neki korektan presjek gastronomske scene.

Ono što se dalo vidjeti i okusiti u 3 i pol dana su bile naravno i tržnice odnosno Markthallen. Bila sam u dvije i to obje u Zapadnom dijelu Berlina, u Markthalle Neun u Kreuzbergu na jugu te Arminiushalle na sjeveru. Bili smo i na buvljaku u Mauer Park-u uz ostatke bivšeg zida i granicu između Istočnog i Zapadnog Berlina. Buvljak je to koji je je vjerojatno slavu stekao prije 20-tak godina te privukao mase turista a s njima i prodavače svega i svačeg što se danas može za iste ili manje novce dobiti po običnim trgovinama. Bilo je i par ogromnih štandova s pravim buvljak posuđem i to poprilično lijepim ali mi se nije dalo ni kupovati ni cjenkati niti tegliti do doma. Kad si u društvu se valjda ne možeš ni opustiti jer znaš da si ograničen vremenom. A i cijene su bile uglavnom previsoke za jedan buvljak. Ima još buvljaka koji su otvoreni vikendom i nadam se da ću prilikom sljedećeg posjeta Berlinu otkriti nešto originalnije :).

berlin blog_3272

A sad na tržnice: Markthalle Neun je zgodna kvartovska tržnica u Kreuzbergu u blizini tzv. turskog Berlina u kojem živi najveći broj iseljenika iz Turske u cijeloj Njemačkoj. Tamo se petkom održava Turski sajam na koji nismo išli jer sam bila s Juniorom i jer sam pretpostavljala da mu to nije zanimljivo a da bi meni trebali sati da se odljepim. Markthalle Neun i obećan sladoled su bili dobar kompromis za pronjuškati i dobiti utisak o tome što se događa na „placovskoj“ sceni ovog ogromnog grada (jedno 5 puta većeg od Zagreba). Kako smo kod Kottbusser Tor bili među rijetkima koji nisu govorili turskim jezikom, tako smo u Markhalle Neun bili gotovo jedini koji nismo govorili njemačkim. Niti ovdje naime (zasada) nije bilo turista nego samo domaćih, kvartovskih ljudi.
berlin blog_3267

Markthalle Neun je nova inicijativa ljudi iz susjedstva i ne postoji dugo a sajam se održava samo nekoliko dana u tjednu. Prodaje se dosta Bio stvari iz vlastitog uzgoja pa sam tako naletjela i na štand Küchenliebe (www.kuechenliebe.de) na kojem sam kupila Berlinski med od berlinskih pčela. Svi znamo da nam pčele umiru i izumiru i da ih treba spašavati jer bez pčela bi i većini biljaka došao kraj. Berlinčani su po cijelom gradu (i po krovovima) postavili košnice i tako ubiru med koji obrađuju na tradicionalni način. U Berlinu je inače puno parkova i zelenila te vodenih površina. Bilo bi uglavnom super kad bi se i i kod nas više ljudi bavilo pčelarstvom.

berlin blog_3265

Tu sam naletjela i na štand Wilde Gärtnerei odnosno Divlje vrtlarstvo. I tu su se organizirale grupe ljudi koje obrađuju zemlju oko jednog seoskog imanja. Dio se proizvoda prodaje po sajmovima a dio članovi konzumiraju sami. Pridružiti se mogu, koliko sam shvatila, svi. www.wildegartnerei.blogspot.com

berlin blog_3286
Tu je i talijanska pekarnica s kruhom i kolačima:

berlin blog_3275

Zabranjeno u prolazu odlagati pse i bicikle:

berlin blog_3304

U Arminiushalle smo isto bili jedini turisti i valjda jedini koji nismo iz tog kvarta (Moabit, U-Bahn Turmstrasse kod Kleiner Tiergarten). I ova tržnica na zatvorenom funkcionira poput sajma koji se održava nekoliko dana u tjednu. Veličinom manja od zatvorenog dijela tržnice Dolac a opet organizirana na jedan ugodan način, bez neugodnih mirisa mesa ili sira koji bi dominirali cijelom tržnicom.
berlin blog_3338

Arminiushalle je bila baš posebna, osjećaj je bio kao da sam došla na brunch u nečiji (doduše velik) dnevni boravak. Stolovi, stolice, fotelje te jako dug stol postavljen za doručak i brunch po sistemu švedskog stola (tj. Jedi što želiš dok ne pukneš), ljudi koji jedu i razgovaraju dok u pozadini jedna starija gospođa svira na klaviru. Klavir i tržnica? Činilo bi se nespojivo ali ovdje je baš dobro pristajalo i stvaralo atmosferu polaganosti, kvartovske prisnosti i želje za ostankom a ne brzim kupovanjem te odlaskom. Velika preporuka!

berlin blog_3321

berlin blog_3343

Tu se našla i ova otkačena dizajnerica retro odjeće i pregača za kuhanje s natpisom “Lovac na suknje” :D.
berlin blog_3356
Sad sam se raspisala o tržnicama pa ću ostatak gurmanskih šetanja Berlinom ostaviti za novi post 🙂